Stap 4: Medewerkers toevoegen

De volgende stap in het inrichten van de organisatie, is het toevoegen van medewerkers. Hoe u dat doet, vindt u hier.

Stap 1
Om medewerkers toe te voegen gaat u naar de organisatiepagina, waar u kiest voor ‘Mensen’ in het linker hoofdmenu.


top.jpg




Stap 2
U ziet op de hoofdpagina van de organisatie de eerste medewerker die is toegevoegd bij het aanmaken van de organisatie. Om meer medewerkers toe te voegen klikt u op het plus-teken rechts bovenin:


Medewerker%20toevoegen..jpg



Vervolgens verschijnt het volgende scherm en kunt u in 7 stappen de medewerker vastleggen in het systeem:

Stap 1
In de eerste stap vult u een aantal basisgegevens in betreffende de medewerker en zijn contract. Hier wordt nu het aantal uren weergegeven in plaats van het aantal FTE:


medewerker%20toevoegen%201.jpg



Stap 2
In de tweede stap voert u de reguliere werktijden van de medewerker in. 



medewerker%20toevoegen%202.jpg



Stap 3

In de derde stap selecteert u het contracttype. Wanneer u een medewerker toevoegt waarvan alleen de basis gegevens belangrijk zijn, kunt u hierna de ingevoerde gegevens bewaren en afsluiten. Dit doet u door te klikken op 'Bewaar ingevoerde gegevens en sluiten'. Wanneer u de medewerker vollediger toe wilt voegen, kunt u doorgaan met de volgende stappen.



medewerker%20toevoegen%203.jpg



Stap 4
In stap 4 voert u de specifieke persoonsgegevens in, zoals geboortedatum en bankrekeningnummer.



medewerker%20toevoegen%204.jpg



Stap 5
In stap 5 voert u de contractdetails in.



medewerker%20toevoegen%205.jpg




Stap 6

In stap 6 kunt u zaken als salaris, verlof en vakantiegeld invoeren.



medewerker%20toevoegen%206.jpg


Stap 7

In stap 7 kunt u nu de contactgegevens van de medewerker invoeren.



medewerker%20toevoegen%207.jpg



Daarna kunt u kiezen om de medewerker te bewaren door op 'Bewaar' te klikken.


Foto van medewerker toevoegen
Om een foto van een medewerker toe te voegen klikt u op de standaard afbeelding die in het profiel staat. Nadat de foto succesvol is toegevoegd, is deze foto terug te vinden onder het kopje 'Foto's' in het menu aan de linkerkant van het scherm. Hier kunt u nieuwe foto's toevoegen en huidige profielfoto's verwijderen.

Medewerker met twee contracten toevoegen
Wanneer een medewerker twee contracten naast elkaar heeft lopen, dan moet voor elk contract een nieuwe medewerker aangemaakt worden. 

Voorbeeld: Een medewerker heeft zowel een stage contract als een nul-uren contract. In dit geval moet er voor elk type contract een nieuwe medewerker aangemaakt worden.

Voorbeeld: Een medewerker krijgt per 1 februari 2017 een nul-uren contract en is op dit moment nog een stagiair. In dit geval hoeft er geen nieuwe medewerker aangemaakt te worden, omdat het ene contract het andere opvolgt en ze niet naast elkaar lopen.