Hoe doe ik aangifte bij StiPP wanneer er geen medewerkers zijn die pensioen afdragen?


Door in te loggen op de website van StiPP kunt u de pensioen aangifte doen. Dit dient u maandelijks zelf te doen. Het kan echter voorkomen dat u deze aangifte moet doen, terwijl er nog geen medewerkers in dienst zijn waarvoor pensioen afgedragen dient te worden. Hierbij kunt u denken aan de eerste 6 maanden dat een medewerker is aangesloten bij StiPP. Dan hoeft nog geen premie afgedragen te worden. Ook al wordt nog geen premie afgedragen, dan moet dit wel voor de eerste 6 maanden worden aangegeven. Dit kunt u als volgt doen.


Stap 1

Log in met uw gegevens op de site van het StiPP: https://www.stippensioen.nl


Stap 2

Voer bij het 'Aansluitnummer bedrijf' drie nullen in. Wanneer wel aangifte moet worden gedaan, dient hier het juiste nummer te staan, voor de lege aangiftes is dit niet nodig.


Stap 3

Vink het vakje aan zoals hieronder wordt weergegeven. Hiermee bevestigt u als werkgever dat u geen medewerkers in dienst heeft die aan de voorwaarden van de pensioenregeling voldoen. 



Stap 4

Wanneer wel pensioen aangifte gedaan dient te worden, laat u de optie beschreven in stap 3 uitgevinkt en kiest u hieronder voor de optie 'Bestand kiezen'. Hoe u een bestand kunt aanmaken die hier ingelezen kan worden (PDO-bestand), kunt u binnenkort in de nieuwe helpfiles betreffende het StiPP vinden.