Foutmelding op geboortedatum en sofinummer in de loonaangifte wat moet ik doen?


Elke maand dient u de loonaangifte te versturen van de vorige maand. Het kan zo zijn dat de loonaangifte in eerste instantie wordt geaccepteerd door de Belastingdienst, maar dat u later toch een brief krijgt dat de aangifte is afgekeurd omdat het sofinummer geboortedatum combinatie niet klopt.


Indien dit het geval is, kunt u dit als volgt corrigeren:


Stap 1

Ga naar de betreffende medewerker en pas de geboortedatum/het BSN nummer aan. Sla de wijziging op.
Dit doet u onder in het profiel van de medewerker onder persoonlijke informatie:


Stap 2

Navigeer naar het menu 'Salaris' en kies voor tabblad 'Loonaangifte'


Stap 3

Klik rechts bovenin op het plusteken.



Stap 4

Selecteer de periode waarover u nogmaals een loonaangifte wilt maken.

Selecteer de juiste BV.

Selecteer als betaaldatum: bij betaal datum past u niets aan.

Klik op 'bewaar'



Stap 5
Als de aangifte gegenereerd is, dan controleert u of de bedragen overeenkomen met de vorige aangifte.
Is dit het geval, dan kunt u de loonaangifte opnieuw versturen. Is dit niet het geval, dan neemt u contact op met onze helpdesk.


Stap 5

Open de loonaangifte door op de periode te klikken. Controleer de aangifte, indien akkoord, klik op 'verstuur'.


Stap 6

Vergeet niet om een PDF op te slaan in uw administratie


Stap 7
U hoeft het bedrag niet nogmaals te betalen (dit heeft u al eerder gedaan).

Stap 8

Om deze stappen herhaald u voor alle loonaangiften erna die al verzonden zijn.
Als u een brief ontvangt over september en u heeft de loonaangifte van bijvoorbeeld oktober en november al verstuurd. Dan dient u deze loonaangiften opnieuw te versturen.