Hieronder vind je de 7 meest gestelde vragen rondom de Bitcare integratie met Humanwave.
Waarom zie ik niet dezelfde planning in Humanwave als in Bitcare?
Bitcare stuurt puur de uren door naar Humanwave. Dit zijn alle uren die invloed hebben op de verloning, verlofsaldi of plus/min sladi. Er worden geen locaties meegestuurd naar Humanwave. De planning op organisatieniveau blijft daarom leeg (deze wordt getoond op locatie). Wil je de planning vergelijken? Dan kun je uiteraard in het profiel van de medewerker kijken, of pak er een van de planningsrapporten bij bijv. "Gepland per week". Deze zit zowel in Humanwave als in Bitcare.
Waarom zie ik geen groepen in Humanwave?
Groepen zijn enkel van belang in Bitcare omdat hier de kinderen op staan. Groepen zijn niet beschikbaar in Humanwave.
Mijn medewerker ziet de toekomstige planning niet in Humanwave, en vraag nu wanneer ze moet komen werken. Waarom verschilt dit?
Omdat je altijd achteraf de uren van Bitcare aanlevert naar Humanwave, klopt het dat de planning (vaste plan uit Humanwave) en de daadwerkelijke planning in Bitcare niet overeen komen.
De planning in Bitcare is ALTIJD leidend. Wijs je medewerkers hierop om altijd naar de medewerker app van Bitcare te kijken voor de planning.
Er staat verlof in Bitcare welke niet meer in Humanwave staat. Hoe haal ik deze eruit?
Wanneer je verlof hebt aangevraagd in Humanwave, welke niet meer doorgaat en er dus uitgehaald moet worden, is het van belang dat je deze annuleert. Op deze manier komt de annulering ook door in Bitcare. Verwijder je het verlof uit Humanwave? Dan is het verlof in Bitcare zijn connectie kwijt en blijft deze staan. Is dit het geval? Neem dan contact op met Bitcare. Zij kunnen dit verlof er voor je uithalen.
Verlof kun je annuleren door op de verlofaanvraag te klikken en op de knop "Annuleren" te klikken of door naar de Medewerker > Planning. Klik op Toon meer achter het verlof en klik op het kruisje om het verlof verzoek te annuleren.
Er staat ziekte in Bitcare, welke niet meer in Humanwave staat. Hoe haal ik deze eruit?
Wanneer je ziekte hebt aangevraagd in Humanwave, welke niet meer doorgaat en er dus uitgehaald moet worden, is het van belang dat je deze annuleert. Op deze manier komt de annulering ook door in Bitcare. Verwijder je de ziekte uit Humanwave? Dan is de ziekte in Bitcare zijn connectie kwijt en blijft deze staan. Is dit het geval? Neem dan contact op met Bitcare. Zij kunnen dit verlof er voor je uithalen.
Ziekte kun je annuleren door op de ziekte te klikken en op de knop "Annuleren" te klikken of door naar de Medewerker > Planning. Klik op Toon meer achter ziekte en klik op het kruisje om de ziekteverzoek te annuleren.
Ik heb de uren van vorige week afgehandeld, maar na het aanleveren heb ik ineens weer verschillen. Hoe kan dit?
Ga eerst na of er wijzigingen zijn geweest in de planning of tijdsregistratie van de medewerker in Bitcare. Dit zou het verschil kunnen verklaren.
Ga daarna na of er aanpassingen zijn geweest in de planning of tijdsregistratie van de medewerker in Humanwave, zijn hier net de pauzes in toegevoegd, of is de tijdsregistratie hier gecorrigeerd? Zo ja, dan is dit de oorzaak.
De planning en tijdsregistratie in Bitcare is leidend. Pas je deze aan in Humanwave? Dan wordt dit overschreven met de planning uit Bitcare wanneer je opnieuw de gegevens aanlevert en ontstaan er weer verschillen in het afhandelen uren.
Ik heb zojuist de uren aangeleverd aan Humanwave, maar ik zie nog niets? Wat kan ik doen?
Het kan even duren voordat de uren vanuit Bitcare naar Humanwave gezet worden. Wanneer je op aanleveren klikt, houd dan rekening met 3 tot 5 minuten voordat de gegevens in Humanwave staan.
Ik heb een medewerker aangemaakt, maar deze zie ik niet terug in Humanwave. Hoe kan dit?
Nieuwe medewerkers kun je aanmaken in Humanwave. Humanwave stuurt nieuwe medewerkers mee naar Bitcare en maakt hier ook een nieuw profiel voor ze aan. Medewerkers hoef je dus niet meer aan te maken in Bitcare.