Nadat declaraties zijn goedgekeurd zijn door de daarvoor verantwoordelijke medewerker kunnen deze worden uitbetaald. De goedgekeurde declaraties worden dan getoond onder de kop 'Afhandelen' in het menu 'Declaraties'.
Stap 1
Ga via Start naar je organisatie. In het linkermenu klik je door naar 'Declaraties'.
Stap 2
Kies voor 'Afhandelen'. Hier worden alle goedgekeurde declaraties worden getoond.
Voordat je de declaratie uitbetaald kan je deze nog controleren en eventueel afkeuren als gegevens onjuist zijn.
Stap 3
Vink de declaraties die je wilt uitbetalen aan en klik op 'Geselecteerde items afhandelen'.
Wil je de bonnen van deze declaraties voor de administratie downloaden? Doe dit dan voordat je de declaraties afhandelt.
Stap 4
In het scherm dat opent wordt getoond vanaf welke bankrekeningnummer de declaraties betaald word. Deze staat ingevoerd bij de instellingen van het bedrijf. Wanneer deze nog ontbreken dienen deze eerst te worden ingevoerd in de algemene instelling onder Bedrijven. Werk je met meerdere bedrijven, dan zal er per bedrijf een bankrekeningnummer getoond worden. Vervolgens voer je de datum in waarop de declaratie uitbetaald moet worden.
Stap 5
Wanneer je op 'Volgende' klikt zie je de naam en het bankrekeningnummer van de werknemers. Wanneer deze niet gevonden kan worden moet die eerst toegevoegd worden in het profiel van de werknemer.
Stap 6
Nadat je op 'Bewaar' klikt, zal er een betaalbestand worden aangemaakt welke onder de kop 'Betalingen' komt te staan.
Stap 7
Kies achter de betaling voor 'Download bestand'. Wij raden je aan om het bestand te hernoemen zodat je deze eenvoudiger kunt terugvinden. Het bestand selecteer je vervolgens bij het importeren van betalingen naar je online bankomgeving waar je de uitbetaling kunt afronden.