Uit dienst takenlijst

Hoe kan ik de uit-dienst-takenlijst uitbreiden?

Om ervoor zorg te dragen dat je niets vergeet wanneer medewerkers uit dienst gaan, kan je een Uit-dienst-takenlijst aanmaken bij de instellingen.
De lijst met Uit dienst taken wordt dan automatisch gegenereerd zodra een medewerker een einddatum in zijn/haar contract heeft.

Hoe maak je deze uit dienst takenlijst aan?
Ga hiervoor binnen Humanwave naar 'Workflow' en vervolgens de tab 'Uit dienst'.



Vervolgens zie je rechts boven een tandwiel icoon om taken toe te voegen aan de lijst.

Om je een handje te helpen hebben wij onderstaand een opsomming gemaakt van zaken die geregeld moeten worden wanneer een werknemer uit dienst gaat. 

1 Getekende opzegging medewerker ontvangen
2
Bevestigen opzegging
3 Organisatie informeren over vertrekkende medewerker
4 Personeelsdossier controleren op zaken die afgehandeld moeten worden
5 Aangeven dat de medewerker zijn dossier moet downloaden. Humanwave is niet meer toegankelijk voor de medewerker na zijn/haar laatste werkdag
6 Exitgesprek inplannen
7 Afspraken maken over resterende verlof
8 Afspraak maken over laatste werkdag
9 Afspraak maken over afscheid
10 Afrekenen studie overeenkomst
11

Afmelden pensioenfonds

12 Afmelden zorgverzekeraar
13 Inleveren en bewijs van ondertekening van bedrijfsmiddelen
14

Inleveren leaseauto en kentekenbewijzen, sleutels, groene kaart en eventueel het tankpasje (noteer de laatste kilometerstand)

15

Afgifte van leaserapporten en autoritstaten

16 Leasemaatschappij informeren
17

Intrekken inlogrechten / Inactiviteren automatiseringssystemen

18

Opzeggen useraccounts

19 Getuigschrift maken of recommandatie op LinkedIn plaatsen
20 Afscheidscadeau regelen, een aandenken of een relatiegeschenk
21 Laatste loonstroken mailen
22 Jaaropgave mailen
23 Prive e-mail adres en prive telefoonnummer opvragen en vastleggen



    • Related Articles

    • Medewerkers uit dienst? Gebruik het IMCAV model.

      Wanneer een medewerker uit dienst gaat, is het belangrijk om professioneel en correct afscheid te nemen van de vertrekkende medewerker. Dit hoort immers bij goed werkgeverschap. Bij het vertrek van een medewerker dienen nu eenmaal een aantal zaken ...
    • Hoe kan ik de in dienst takenlijst verrijken?

      Om ervoor zorg te dragen dat je niets vergeet wanneer medewerkers in dienst treden, kan je een 'In dienst takenlijst' aanmaken bij de instellingen. De lijst met 'In dienst taken' is automatisch te gegenereerd bij de laatste stap van het aanmaken van ...
    • Hoe kan ik reiskosten salderen?

      Het kan zo zijn dat jouw organisatie het woon-werkverkeer van medewerkers vergoedt tot X aantal kilometers per enkele reis, en voor andere zakelijke kilometers een hoger bedrag vergoed dan de fiscaal vrijgestelde €0,23 per kilometer. Hierdoor worden ...
    • Waar kan ik de bijzonder tarief percentages controleren?

      Ga via Start naar Rapporten. In het blok Salaris vind je het rapport 'Bijzonder tarieven'. Je kunt het rapport per jaar genereren. De volgende kolommen worden hierin getoond. Belastbaar loon: Het jaarloon op basis waarvan het bijzonder tarief is ...
    • Hoe kan ik de bijtelling voor een leaseauto corrigeren?

      Wanneer je medewerker gebruik maakt van een leaseauto en voor dit gebruik geen verklaring 'geen privégebruik' heeft, dan moet je voor deze leaseauto bijtelling berekenen. Dit doe je aan de hand van de fiscale waarde en het bijtellingspercentage van ...