Hoe maak ik pensioen aangifte naar Zorg en Welzijn aan?

Hoe maak ik pensioenaangifte aan?

De pensioenaangifte vind je onder het menu Salaris, onder de kop Pensioendeclaratie. Deze is alleen zichtbaar wanneer de organisatie is aangesloten bij een pensioenfonds.
Hoe je de aangifte aanmaakt, staat hieronder beschreven.




Stap 1
Klik op het plusteken rechtsboven om een nieuwe aangifte aan te maken.
In het eerste scherm, selecteer je het bedrijf en de periode waarover je de declaratie wilt aangeven. 
Klik op 'Volgende'.


Stap 2
In het tweede scherm kun je de reden uit-dienst opgeven voor medewerkers die uit dienst gaan. 
Indien het contract niet verlengd wordt, gaat het om een gedwongen ontslag. 
Klik op 'Bewaar'.
Hierna wordt de pensioenaangifte aangemaakt. 



Stap 3
Als de aangifte is aangemaakt, dan open je de aangifte met het potlood en kies je voor 'Verstuur'.



De aangifte krijgt dan de status verzonden.
Dit betekent dat de aangifte is aangekomen bij het pensioenfonds en dat de aangifte gevalideerd wordt. 
Na maximaal een uur controleren wij of de aangifte is verwerkt door het pensioenfonds.
  1. Wanneer de aangifte wordt afgekeurd, ontvang je hierover een melding, wij gaan hierop in deze helpfile.
  2. Wanneer de aangifte is goedgekeurd, ontvang je een factuur over de betreffende maand voor de pensioenafdrachten. 
    • Related Articles

    • Wat is de UPA?

      De UPA is de Uniforme Pensioenaangifte naar Zorg en Welzijn (PFZW). Achtergrond Tot en met 2016 moest je de gegevens handmatig doorgeven via de site van het Pensioenfonds Zorg en Welzijn. Vanaf 2017 moet je dit doen via een elektronische aangifte die ...
    • Hoe maak ik een loonaangifte aan?

      In deze helpfile wordt uitgelegd hoe je een loonaangifte aanmaakt. Naast het aanmaken van de loonaangifte is het belangrijk dat deze ook verstuurd wordt. Je dient de loonaangifte zelf te versturen wanneer je geen gebruik maakt van de Full Service van ...
    • Hoe kan ik berichten versturen naar mijn medewerkers?

      Via Berichten kun je makkelijk en snel vanaf één plek intern naar alle medewerkers communiceren. Met één bericht houd je iedereen op de hoogte van de laatste zaken. Zo informeer je iedereen in een keer over wijzigingen in het privacybeleid of over ...
    • Hoe zet ik loonheffingskorting aan/uit?

      Het kan zijn dat de loonheffing bij een medewerker gedurende het contract aan- of uitgezet moet worden. Dit gebeurt altijd op het verzoek van de medewerker. Wanneer de loonheffingskorting aan- of uitgezet moet worden, dan is het hierbij wel ...
    • Hoe maak ik een inhouding lunch aan?

      Je maakt de inhouding lunch als volgt aan: Stap 1 Ga naar de Algemene instellingen via Start en klik dan naar de kop 'Salaris'. Stap 2 Druk op het plusteken om het nieuwe component aan te maken: Kies bij salarisberekening: 'Netto inhouding'; Geef bij ...