In het dossier van de medewerkers kun je documenten uploaden, notities en sjablonen maken. Bij sommige type documenten kan er worden aangegeven dat het document eerst goedgekeurd moet worden. Goedkeuren van documenten doe je wanneer je graag wilt dat de betrokkene notie neemt van de inhoud van het document en daar vervolgens zijn goedkeuring op geeft.
Wanneer je een document toevoegt aan het dossier van een medewerker waaraan meerdere mensen deel hebben genomen, wil je dat dit eerst goed gecontroleerd wordt alvorens het in het dossier verwerkt wordt. Een voorbeeld hiervan kan een beoordelingsgesprek zijn tussen manager en medewerker. Beide waren aanwezig bij het gesprek en daarom is het belangrijk dat beide het document goedkeuren dat aan het dossier van de medewerker komt te hangen.
Stap 1
Voeg eerst een document toe aan het dossier van de medewerker dat goedgekeurd kan worden. Afhankelijk van het type document verschijnt de optie goedkeuren. Bij de volgende type documenten kan er gevraagd worden om goedkeuring:
Arbeidsvoorwaarden
Functioneren en beoordelen
In- en uitdienst
Opleiding
Persoonlijk ontwikkelingsplan
Resultaatafspraken
Verlof
Verzuimdossier
Stap 2
Vink de optie 'Goedkeuren' aan en kies vervolgens wie het document moeten goedkeuren.
Bewaar het document.
Stap 3
Zodra het document is bewaard, zal het verzoek voor goedkeuring verstuurd worden naar de gekozen medewerkers.
Vanuit de melding kan het document goedgekeurd worden door op de link te klikken van het document.
Documenten die nog wachten op goedkeuring zijn te vinden in het tabblad 'Nog te doen' onder het kopje 'Actie documenten'. Hier kan je ook zien wie dit betreffende documenten goed dient te keuren.