Vanaf 1 februari 2025 is het niet meer mogelijk om in te loggen met de Office 365 knop bij Humanwave.
Om ervoor te zorgen dat het mogelijk blijft om met een zakelijke Microsoft account in te loggen moeten onderstaande stappen doorlopen worden.
Stap 1
Ga via Home naar 'Instellingen'.
Stap 2
Ga naar het kopje 'Office 365'.
Stap 3
Als er een naam staat en de balk groen is, zoals hieronder, dan is er een connectie gemaakt en hoeven de stappen vanaf 3.1 niet gevolgd te worden.
Ga verder bij stap 4.
Als er 'Niet gekoppeld' staat en de balk is rood, zoals hieronder, volg dan de stappen vanaf 3.1.
Stap 3.1
Klik op de Office 365 knop.
Er opent vervolgens een tabblad om in te loggen in Microsoft.
Stap 3.2
Er moet ingelogd worden met een Admin gebruiker van de Microsoft omgeving om de connectie te maken.
Mocht je deze niet hebben dan zou dit bij jullie ICT afdeling uitgevraagd moeten worden.
Stap 3.3
Geef Humanwave toegang tot de 'Active directory' door de stappen in de Microsoft omgeving te volgen.
Stap 4.
Zodra de connectie gemaakt is kan er ingelogd worden via de 'Microsoft' knop.
Om dit te testen klik je rechts boven op je profielafbeelding > 'Afmelden'.
Klik vervolgens om je aan te melden op de 'Microsoft' knop en vul je gegevens in.
Bij de eerste keer inloggen kan er om toestemming gevraagd worden, deze moet geaccepteerd worden.
Daarna kom je in Humanwave zoals je gewend bent.
Stap 5.
Na dat je voor de eerste keer bent ingelogd via de 'Microsoft' knop zal de 'Office 365' knop niet meer werken.
Log voortaan in via de 'Microsoft' knop.