Waarom komt een medewerker niet voor in het Schema?

Waarom komt een medewerker niet voor in planning?

De planning is een handige plaats om de bezetting van de organisatie in te kunnen zien. Hier kan je per locatie en per afdeling zien wie er op welke dag ingepland staat. De planning is het beste te gebruiken wanneer de medewerkers op de juiste afdeling en locatie gepland staan. Dit kan op twee plaatsen ingesteld worden en belangrijk is dat op beide plaatsen de juiste afdeling gekozen is.
Dit is als volgt:
  1. Het profiel van de medewerker
  2. De arbeidsrelatie van de medewerker

Het profiel van de medewerker
Ook wel de hoofdlocatie waar de medewerker opstaat. Deze moet default ingevoerd staan. Wanneer de locatie leeg is, komt de medewerker niet naar voren in de planning. Is de afdeling leeg, maar de locatie staat wel ingevuld, dan staat de medewerker in de planning onder de kop 'geen afdeling'. Pas de afdeling dan aan om deze te corrigeren. 

Stap 1
Ga naar het profiel van de medewerker, en klik door naar het tabblad 'Over'. 

Stap 2
Klik vervolgens op het potloodje achter 'Status' om de afdeling of locatie in te voeren of aan te passen.


De arbeidsrelatie van de medewerker
De tweede plek waar de afdeling correct ingesteld dient te worden, is de arbeidsrelatie van de medewerker. Hier wordt namelijk de vaste planning opgeslagen met daarin de locatie en afdeling. Wanneer de planning ontbreekt, zal de medewerker wel te zien zijn, echter zonder vaste planning. 

Stap 1
Ga naar de arbeidsrelatie van de medewerker die niet in de planning naar voren komt. 

Stap 2
Ga naar het tabblad 'Planning'.



Stap 3
Hier wordt de vaste planning van de medewerker weergegeven. Door op het potloodje te klikken kan de planning aangepast worden. Kies hier voor de onderste optie, 'Wijzig de huidige planning'.
Let op: Hiermee wordt de huidige planning overschreven. Kies enkel voor deze optie wanneer de huidige planning onjuist is. Kies anders voor een van de eerste twee opties; "Planning aanpassen vanaf een bepaalde datum".

Stap 4
Vervolgens kan de afdeling of locatie gekozen worden voor de planning, zodat deze correct weergegeven wordt in de planning.

Stap 6
Klik op 'Volgende' tot er 'Bewaar' komt te staan. Klik op 'Bewaar' om de veranderingen op te slaan.
De medewerker zal nu op de correcte afdeling in de Planning weergegeven worden. 

    • Related Articles

    • Hoe maak ik een planning bij een medewerker?

      Wanneer je een nieuwe medewerker toevoegt aan Humanwave kan je de planning toevoegen. Wanneer je dit in eerste instantie overslaat, dan kan je dit op een later moment nog toevoegen. Wanneer een medewerker geen planning heeft, dan wordt de medewerker ...
    • Hoe meld ik mijzelf of een andere medewerker ziek via de web-app?

      Je kan vanuit je dashboard 24/7 online een ziekmelding doorgeven. De ziekmelding wordt automatisch verstuurd naar degene die deze moet bevestigen. Hoe meld ik mijzelf ziek? Stap 1 Ga naar je dashboard in Humanwave door op 'Start' te klikken. Stap 2 ...
    • De medewerker komt in dienst nadat de verloning voor de maand al is gedaan

      Wanneer een medewerker begint nadat er al is verloond voor de huidige maand, dan wordt deze medewerker niet automatisch met terugwerkende kracht verloond voor deze maand. De medewerker heeft uiteraard wel recht op een salaris vanaf de ...
    • Hoe voer ik een (nieuwe) medewerker in?

      Je kunt verschillende typen medewerkers invoeren. Humanwave ondersteunt behalve contracten met werknemers en stagiaires ook contracten/afspraken met externen zoals gedetacheerden, uitzendkrachten, vrijwilligers en ZZP’ers. In deze helpfile wordt ...
    • Hoe kan ik een medewerker opnieuw uitnodigen voor toegang?

      Het kan voorkomen dat een medewerker zijn/haar inloggegevens niet meer weet, of dat er een verkeerde email is gekoppeld. Door de medewerker opnieuw uit te nodigen kan de medewerker een nieuw account naar keuze koppelen. In deze helpfile wordt ...