Binnen Humanwave krijgen medewerkers standaard een personeelsnummer. Dit nummer wordt getoond op overzichten en dient als extra identificatie van de medewerker. Het personeelsnummer wordt alleen gebruikt bij aangiften naar derde instanties. Die willen graag een personeelsnummer hebben indien het sofinummer onbekend is.
Als een medewerker uit het buitenland in dienst wordt genomen, dan is het BSN nog niet bekend en moet nog worden aangevraagd, het personeelsnummer wordt dan gebruikt om hem of haar te identificeren. Alleen voor de pensioenaangifte (UPA) naar Zorg en Welzijn dient het personeelsnummer per medewerker uniek te zijn.
Is het erg als twee medewerkers hetzelfde personeelsnummer hebben?
Nee, tenzij je de aangifte naar Zorg en Welzijn moet doen of als het BSN van de medewerker niet bekend is.
Waar kan ik het personeelsnummer van een medewerker aanpassen?
Wanneer een medewerker het verkeerde personeelsnummer heeft, kun je deze in het persoonlijk profiel aanpassen. Ga hiervoor naar Profiel en klik door naar het tabblad Persoonlijk. Onder de kop Persoonlijke informatie vind je het personeelsnummer terug. Door op het potlood te klikken, is deze aan te passen.
Waar kan ik het eerstvolgende personeelsnummer instellen.
Je kan het volgende personeelsnummer wat gegenereerd wordt aanpassen in de 'Algemene instellingen' op het kop Basis. Onder personeelsnummer staat het laatst gebruikte nummer. Wil je vanaf een ander nummer doornummeren, dan vul je het nieuwe nummer in en druk je op Herstellen.
Bijvoorbeeld: Je hebt een medewerker aangemaakt met personeelsnummer 105, echter komt deze medewerker niet meer en je wilt de eerstvolgende medewerker het nummer 105 geven. Je vult bij personeelsnummer 104 in en drukt op 'herstellen' en 'bewaar'. De eerstvolgende medewerker die wordt aangemaakt krijgt personeelsnummer 105.