Foutmelding op geboortedatum en sofinummer in de loonaangifte wat moet ik doen?
Elke maand dient u de loonaangifte te versturen van de vorige maand. Het kan zo zijn dat de loonaangifte in eerste instantie wordt geaccepteerd door de Belastingdienst, maar dat u later toch een brief krijgt dat de aangifte is afgekeurd omdat het sofinummer geboortedatum combinatie niet klopt.
Indien dit het geval is, kunt u dit als volgt corrigeren:
Stap 1
Ga naar de betreffende medewerker en pas de geboortedatum/het BSN nummer aan. Sla de wijziging op.
Dit doet u onder in het profiel van de medewerker onder persoonlijke informatie:
Stap 2
Navigeer naar het menu 'Salaris' en kies voor tabblad 'Loonaangifte'
Stap 3
Klik rechts bovenin op het plusteken.
Stap 4
Selecteer de periode waarover u nogmaals een loonaangifte wilt maken.
Selecteer de juiste BV.
Selecteer als betaaldatum: bij betaal datum past u niets aan.
Klik op 'bewaar'
Stap 5
Als de aangifte gegenereerd is, dan controleert u of de bedragen overeenkomen met de vorige aangifte.
Is dit het geval, dan kunt u de loonaangifte opnieuw versturen. Is dit niet het geval, dan neemt u contact op met onze helpdesk.
Stap 5
Open de loonaangifte door op de periode te klikken. Controleer de aangifte, indien akkoord, klik op 'verstuur'.
Stap 6
Vergeet niet om een PDF op te slaan in uw administratie
Stap 7
U hoeft het bedrag niet nogmaals te betalen (dit heeft u al eerder gedaan).
Stap 8
Om deze stappen herhaald u voor alle loonaangiften erna die al verzonden zijn.
Als u een brief ontvangt over september en u heeft de loonaangifte van bijvoorbeeld oktober en november al verstuurd. Dan dient u deze loonaangiften opnieuw te versturen.