Hoe koppel ik het verlof van mijn medewerkers naar Google Agenda?


Het is mogelijk om het verlof van alle medewerkers vanuit Humanwave te koppelen met Google Agenda. Om het verlof te koppelen met de Google Agenda volgt u onderstaande stappen:


Stap 1

Maak een G-mail account aan waarmee u het verlof van uw medewerkers wilt gaan verwerken (bijvoorbeeld: verlofhumanwave@gmail.com)


Stap 2
Maak in het tabblad 'Mensen' een nieuwe medewerker aan


Medewerker%20toevoegen..jpg


Stap 3
Vul hier een fictieve naam in voor deze medewerker (bijvoorbeeld: Agenda), en geef hem/haar een contract voor onbepaalde tijd voor 0 uren per week.

medewerker%20toevoegen%201.jpg

Stap 4

Selecteer vervolgens het contracttype 'Vrijwilliger' en klik vervolgens op 'Bewaar ingevoerde gegevens en sluiten'.



medewerker%20toevoegen%203.jpg


Stap 5

Ga vervolgens naar de algemene instellingen van de organisatie



Stap 6

Ga naar het kopje 'Verlof en verzuim' en druk op het potlood achter de regel 'Verlof'


Stap 7

Voeg het zojuist toegevoegde account aan de maillijst toe door middel van het + teken


Stap 8

Wanneer één van de medewerkers verlof aanvraagt zal er een mail worden verstuurd naar het zojuist aangemaakte e-mailadres. Via deze mail kunt u de verlofaanvraag aan de Google Agenda toevoegen. U kunt deze agenda vervolgens delen met de personen die de verlofaanvragen in mogen zien.