Uit dienst takenlijst


Om ervoor zorg te dragen dat u niets vergeet wanneer medewerkers uit dienst gaan, kunt u  een Uit dienst takenlijst aanmaken bij de instellingen. De lijst met Uit dienst taken wordt dan automatisch gegenereerd zodra een medewerker een einddatum in zijn/haar contract heeft.


Hoe maakt u deze Uit dienst takenlijst aan?

Dit doet u binnen de algemene instellingen onder tabblad 'In en uit dienst'. Klik op het plusteken om een taak toe te voegen.



Kun je ook medewerker specifiek taken aanmaken?

Ja, dat is mogelijk. Mocht u specifiek een ta(a)k(en) voor een persoon willen aanmaken dat is dit ook mogelijk.  

Hoe u dit doet, lees u in helemaal onderaan in deze helpfile.


Om u een handje te helpen hebben wij onderstaand een opsomming gemaakt van zaken die geregeld moeten worden wanneer een werknemer uit dienst gaat. 


1Getekende opzegging medewerker ontvangen
2
Bevestigen opzegging
3Organisatie informeren over vertrekkende medewerker
4Personeelsdossier controleren op zaken die afgehandeld moeten worden
5Aangeven dat de medewerker zijn dossier moet downloaden. Humanwave is niet meer toegankelijk voor de medewerker na zijn/haar laatste werkdag
6Exitgesprek inplannen
7Afspraken maken over resterende verlof
8Afspraak maken over laatste werkdag
9Afspraak maken over afscheid
10Afrekenen studie overeenkomst
11

Afmelden pensioenfonds

12Afmelden zorgverzekeraar
13Inleveren en bewijs van ondertekening van bedrijfsmiddelen
14

Inleveren leaseauto en kentekenbewijzen, sleutels, groene kaart en eventueel het tankpasje (noteer de laatste kilometerstand)

15

Afgifte van leaserapporten en autoritstaten

16Leasemaatschappij informeren
17

Intrekken inlogrechten / Inactiviteren automatiseringssystemen

18

Opzeggen useraccounts

19Getuigschrift maken of recommandatie op LinkedIn plaatsen
20Afscheidscadeau regelen, een aandenken of een relatiegeschenk
21Laatste loonstroken mailen
22Jaaropgave mailen
23Prive e-mail adres en prive telefoonnummer opvragen en vastleggen