Digitale handtekening / ondertekenen van contracten en documenten


Digitaal ondertekenen is van deze tijd en nu ook mogelijk met humanwave.


De introductieprijs van deze handtekening is 0,75 euro excl. BTW per verstuurd document. Voor meer informatie hierover kunt u mailen naar help@humanwave.nl.


Digitaal ondertekenen bestaat uit de volgende processen:

1) Digitale handtekening instellen

2) Document versturen naar medewerker voor digitale ondertekening

3) Retour ontvangen van digitale handtekening van de medewerker



1) Digitale handtekening instellen:


Stap 1

Navigeer naar de 'Algemene instellingen'.


Stap 2

Klik op 'Digitale handtekening'.


Stap 3
Klik op 'Configureer'.


Stap 4

Vul de gegevens in:

Naam: Naam van de organisatie.

Subdomein: Kunt u het beste ook de naam van uw organisatie gebruiken.

Telefoon: Vul het telefoonnummer van de organisatie in.

Kleur: Klik op de codetekst om een kleur te kiezen welke past bij organisatie. Deze wordt getoond als achtergrondkleur van de mail naar de medewerker.  



blob1476278263201.png



2) Document versturen naar medewerker voor digitale ondertekening:


Stap 1

Navigeer naar de medewerker.


Stap 2

Controleer of het e-mailadres in het profiel van de medewerker staat onder het tabblad 'Persoonlijk'.


Stap 3

Klik op 'Documenten' bij de medewerker en klik op de naam van het betreffende document dat u wilt laten ondertekenen. 


Om direct een contract aan te maken aan de hand van een contractsjabloon verwijzen wij u naar de volgende helpfiles: Aanmaken en toevoegen contract sjablonen


Stap 4

Klik op 'Bewerken'.


Stap 5

Klik op 'Onderteken document' en controleer nogmaals het mailadres. Klik vervolgens op 'Onderteken'.


Het contract / document wordt vervolgens naar de medewerker gemaild, welke het op zijn beurt digitaal kan ondertekenen.


Het document wordt geopend en de medewerker kan klikken ergens in het document waar hij de handtekening wilt plaatsen.


De medewerker kan vervolgens zijn handtekening zelf tekenen.


Tot slot klikt de medewerker rechtsboven op 'Voltooien' en stemt de medewerker in met de 'Algemene voorwaarden'.


Let op: de medewerker en de organisatie ontvangen een mail met de bevestiging dat het document is ondertekend met daarbij het document welke gedownload kan worden voor de eigen administratie. Het document dat naar de organisatie gestuurd wordt, wordt gestuurd naar het mailadres dat in de algemene instellingen ingevoerd is. 




3) Retour ontvangen van digitale handtekening van de medewerker


Tot slot ziet u bij het 'Document' staan dat deze digitaal is 'Ondertekend'. 


Dit is ook terug te zien in het rapport 'Digitale handtekeningen'