Documenten door meerdere personen laten ondertekenen.
In Humanwave is het mogelijk om documenten digitaal te laten ondertekenen door één of meerdere personen (met een maximum van 6 ondertekenaars).
Handig voor bijvoorbeeld arbeidsovereenkomsten of andere belangrijke documenten!
In deze helpfile lees je stap voor stap hoe je dit instelt en hoe het ondertekenproces precies werkt.
Hoe stel je de ondertekenaars in?
Ga naar Organisatie-instellingen > Algemene instellingen > Digitale handtekening.
Klik bij Document ondertekenlijst op het + icoon om een nieuwe ondertekenlijst aan te maken.
Er opent nu een pop-up met de titel ‘Toevoegen’.
Hier kun je de ondertekenlijst instellen, gebaseerd op het type document.
Het veld 'Type' gebruik je dus om aan te geven voor welk soort document de ondertekenlijst bedoeld is.
Ondertekenaars toevoegen
Klik op het + icoon om ondertekenaars toe te voegen. Je kunt kiezen uit de volgende opties:
- Medewerker zelf – De persoon voor wie het document is bedoeld.
- Manager (medewerker) – Degene die in het ‘Relaties’-scherm is aangemerkt als manager.
- Specifieke medewerker – Je kiest handmatig een medewerker uit het systeem.
- Specifiek e-mailadres – Je vult een e-mailadres in waar het ondertekenverzoek naartoe gestuurd moet worden.
Belangrijk om te weten
De volgorde waarin je de ondertekenaars toevoegt, is ook de volgorde waarin het document ondertekend moet worden.
De volgende persoon in de lijst ontvangt pas het verzoek nadat de vorige heeft getekend.
Het is niet mogelijk om iemand over te slaan in dit proces.
Meer weten over het aanmaken en digitaal ondertekenen van documenten?
Bekijk dan ook de volgende helpfile:
Related Articles
Digitale handtekening / ondertekenen van contracten en documenten
Vanuit Humanwave kun je documenten snel en eenvoudig naar de medewerker versturen om deze digitaal te laten ondertekenen. Geen gedoe meer met printen en opnieuw uploaden. Met een klik op de knop wordt het document verstuurd en wanneer de medewerker ...
Hoe kan ik controleren of het document digitaal ondertekend is?
Wanneer je documenten ter digitale ondertekening verstuurd via Humanwave, wil je kunnen controleren welke documenten nog in afwachting zjin, en welke documenten nog ondertekend moeten worden. Middels het rapport "Digitale handtekeningen" kun je de ...
Hoe gebruik ik sjablonen?
Met het aanmaken van een sjabloon kan je tijd en kosten besparen, je laat immers Humanwave het werk voor je doen. In de HR administratie zijn veel soorten documenten geschikt voor het gebruik van een sjabloon. Denk hierbij aan: ...
5 tips om Humanwave optimaal inzetten
Ben jij bekend met alle ins- & outs in Humanwave? Hier onder vind je 5 tips waarmee je Humanwave optimaal in kunt zetten in jouw organisatie. 1. Medewerkersbeheer: Gebruik zoeken Ben je opzoek naar een interactief overzicht van alle medewerkers op de ...
Hoe kan ik mijn toegevoegde documenten inzien?
Documenten vormen een belangrijk onderdeel van het personeelsdossier. Sommige documenten in het personeelsdossier kunnen zeer vertrouwelijk zijn en mogen alleen ingezien worden door de medewerker en diens manager, en bijvoorbeeld niet door de ...