Als een medewerker verlof heeft aangevraagd, kan het zo zijn dat het verlof plots niet meer doorgaat of dat het verzoek niet klopt. In deze helpfile leggen wij uit hoe je als medewerker een verlofaanvraag kunt bewerken/annuleren.
Hoe annuleer/bewerk ik een verlofaanvraag in de app?
Nadat het verlof is aangevraagd verschijnt het verzoek in de app bij verlof onder 'Open verzoeken'.
Klik in de app op 'verlof' en vervolgens op 'open verzoeken'.
Hier kun je de verlof aanvraag bewerken of druk je op 'verwijderen' om het verzoek te annuleren
Hoe annuleer/bewerk ik een verlofaanvraag in de webversie?
Nadat het verlof is aangevraagd verschijnt het verzoek in de jaarplanning.
Klik in het vak 'planning' op het link-teken
In het scherm dat volgt klik je rechts bij 'open verzoeken' op toon meer.
Hier klik je op het potloodje om het verzoek te bewerken of op het kruisje om het verzoek te annuleren
Het verzoek is al geaccepteerd, wat nu?
Als het verzoek al is geaccepteerd, kun je deze als medewerker niet meer annuleren of bewerken.
Afhankelijk van de instellingen, kan een manager of HR-medewerker dit nog wel doen.
Neem hiervoor contact op met jouw organisatie.
Andere Helpfiles