Medewerkers met vaste werkuren hoeven niet altijd gecontroleerd te worden bij het afhandelen van de uren, zij werken tenslotte iedere week hetzelfde aantal uren. Door hen uit te schakelen voor afhandelen, vereenvoudig je de lijst en maak je het proces efficiƫnter.
In deze helpfile lees je hoe je medewerkers kunt uitsluiten van het afhandelen uren.
Je kan de voorkeur voor het afhandelen van extra gewerkte en minder gewerkte uren instellen binnen het bedrijf van je organisatie. Dit kan je doen door naar de algemene instellingen te gaan. Sommige medewerkers hebben een twee-wekelijks rooster, waarbij ze bijvoorbeeld de ene week 32 uur en de andere week 40 uur werken. Deze medewerkers komen constant terug in afhandelen, terwijl er eigenlijks niets hoeft te worden gedaan. Door deze medewerkers uit te sluiten wordt de lijst korter en simpeler.
In deze helpfile bespreken we de volgende twee mogelijkheden:
- Instellingen op bedrijfsniveau
- Instellingen op medewerkerniveau
Instellingen op bedrijfsniveau
Stap 1
Ga naar Start en klik vervolgens door naar 'Instellingen'.
Stap 2
het afhandelen van uren stel je in per bedrijf.
Ga naar het bedrijf waarvoor je het afhandelen van uren wilt instellen.
Stap 3
Ga naar het tabblad 'Planning en tijdsregistratie'
Stap 4
Hier kun je per type contract bepalen hoe je de extra / minder gewerkte uren wilt afhandelen.
Kies voor de optie 'Uitschakelen voor afhandelen' als je een contracttype wilt uitsluiten van het afhandelen.
Stap 5
Druk op de 'Bewaar' knop om de instellingen op te slaan.
Instellingen op medewerkerniveau
Naast dat je op bedrijfsniveau een voorkeur kan instellen voor het afhandelen van de minder of extra gewerkte uren, kun je dit ook per medewerker vastleggen.
Het kan namelijk zo zijn dat je een specifieke medewerker wilt uitsluiten van het afhandelen uren.
Stap 1
Ga naar het profiel van de medewerker, en klik door naar het tabblad 'Arbeidsrelatie'.
Stap 2
Klik op het potloodje achter het contract (direct onder de knop contract toevoegen).
Stap 3
Onderin het venster dat opent, vind je de kop 'Hoe dienen extra gewerkte uren afgehandeld te worden'.
Vink de optie 'volgens individuele afspraken' aan.
Je kunt nu kiezen wat de voorkeursinstelling is voor deze medewerker.
Selecteer de optie 'Uitschakelen voor afhandelen'.
Stap 4
Klik op 'Bewaar' om de wijzigingen op te slaan.
De medewerker komt niet meer naar voren in het afhandelscherm.