Hoe kun je een medewerker uitsluiten van het afhandelen uren?

Hoe kun je een medewerker uitsluiten van het afhandelen uren?

Medewerkers met vaste werkuren hoeven niet altijd gecontroleerd te worden bij het afhandelen van de uren, zij werken tenslotte iedere week hetzelfde aantal uren. Door hen uit te schakelen voor afhandelen, vereenvoudig je de lijst en maak je het proces efficiƫnter.

In deze helpfile lees je hoe je medewerkers kunt uitsluiten van het afhandelen uren.

Je kan de voorkeur voor het afhandelen van extra gewerkte en minder gewerkte uren instellen binnen het bedrijf van je organisatie. Dit kan je doen door naar de algemene instellingen te gaan. Sommige medewerkers hebben een twee-wekelijks rooster, waarbij ze bijvoorbeeld de ene week 32 uur en de andere week 40 uur werken. Deze medewerkers komen constant terug in afhandelen, terwijl er eigenlijks niets hoeft te worden gedaan. Door deze medewerkers uit te sluiten wordt de lijst korter en simpeler.

In deze helpfile bespreken we de volgende twee mogelijkheden: 
  1. Instellingen op bedrijfsniveau
  2. Instellingen op medewerkerniveau


Instellingen op bedrijfsniveau


Stap 1
Ga naar Start en klik vervolgens door naar 'Instellingen'.


Stap 2
het afhandelen van uren stel je in per bedrijf.
Ga naar het bedrijf waarvoor je het afhandelen van uren wilt instellen.

Stap 3
Ga naar het tabblad 'Planning en tijdsregistratie'

Stap 4
Hier kun je per type contract bepalen hoe je de extra / minder gewerkte uren wilt afhandelen.
Kies voor de optie 'Uitschakelen voor afhandelen' als je een contracttype wilt uitsluiten van het afhandelen.



Stap 5
Druk op de 'Bewaar' knop om de instellingen op te slaan.


Instellingen op medewerkerniveau
Naast dat je op bedrijfsniveau een voorkeur kan instellen voor het afhandelen van de minder of extra gewerkte uren, kun je dit ook per medewerker vastleggen.
Het kan namelijk zo zijn dat je een specifieke medewerker wilt uitsluiten van het afhandelen uren.

Stap 1
Ga naar het profiel van de medewerker, en klik door naar het tabblad 'Arbeidsrelatie'. 

Stap 2
Klik op het potloodje achter het contract (direct onder de knop contract toevoegen). 


Stap 3
Onderin het venster dat opent, vind je de kop 'Hoe dienen extra gewerkte uren afgehandeld te worden'. 
Vink de optie 'volgens individuele afspraken' aan. 
Je kunt nu kiezen wat de voorkeursinstelling is voor deze medewerker.
Selecteer de optie 'Uitschakelen voor afhandelen'.

Stap 4
Klik op 'Bewaar' om de wijzigingen op te slaan.

De medewerker komt niet meer naar voren in het afhandelscherm. 
    • Related Articles

    • Hoe kan ik extra en/of minder gewerkte uren afhandelen?

      Je gebruikt Humanwave voor het uitbetalen van de salarissen en de medewerkers registreren de gewerkte uren in Humanwave. De medewerkers hebben de uren ingevoerd; je dient de uren af te handelen om de salarissen te betalen. In deze helpfile gaan wij ...
    • Hoe zet ik loonheffingskorting aan/uit?

      Het kan zijn dat de loonheffing bij een medewerker gedurende het contract aan- of uitgezet moet worden. Dit gebeurt altijd op het verzoek van de medewerker. Wanneer de loonheffingskorting aan- of uitgezet moet worden, dan is het hierbij wel ...
    • Waar kan ik de extra of minder gewerkte uren controleren en afhandelen?

      Wanneer je per week de uren van de medewerkers afhandelt, wil je snel kunnen controleren of er extra of minder gewerkte uren zijn. Je kunt deze uren op twee plekken in Humanwave controleren: Organisatieniveau: hier krijg je een overzicht per week, ...
    • Waar kan ik de voorkeur voor extra / minder uren afhandeling instellen?

      Je kan de voorkeur voor het afhandelen van extra gewerkte en minder gewerkte uren instellen binnen het bedrijf van je organisatie. Dit kan je doen door naar de bedrijfsinstellingen te gaan. De voorkeur wordt automatisch ingeladen, maar je blijft vrij ...
    • Ik zie een medewerker niet in het afhandelen van de uren?

      In het scherm 'Afhandelen' onder Planning, worden medewerkers getoond waar er een verschil wordt geregistreerd. Wanneer planning en contract of tijdsregistratie en contract gelijk aan elkaar zijn, wordt de medewerker hier niet getoond. Wil je deze ...