Hoe maak ik pensioen aangifte naar Zorg en Welzijn aan?

Hoe maak ik pensioenaangifte naar Zorg en Welzijn aan?

De pensioenaangifte naar Zorg en Welzijn vind je onder het menu Salaris, onder de kop Pensioen declaratie. Deze is alleen inzichtelijk wanneer de organisatie is aangesloten bij het pensioenfonds Zorg en Welzijn. Hoe je de aangifte aanmaakt, staat hieronder beschreven.

Stap 1
Klik op het plusteken rechtsboven om een nieuwe aangifte aan te maken.
In het eerste scherm, selecteer je de periode en het bedrijf waarover je de declaratie wilt aangeven. 

Stap 2
In het tweede scherm kun je de reden uit-dienst opgeven voor medewerkers die uit dienst gaan. 
Indien het contract niet verlengd wordt, gaat het om een gedwongen ontslag. 
Hierna wordt de loonaangifte aangemaakt. 

Stap 3
Er kunnen dan twee dingen gebeuren:
  1. Aanmaken is gelukt;
  2. Aanmaken mislukt, we gaan hier in deze helpfile op in. 
Als de aangifte is aangemaakt, dan open je de aangifte met het potlood en kies je voor 'Verstuur'.

De aangifte krijgt dan de status verzonden.
Dit betekent dat de aangifte is aangekomen bij het pensioenfonds Zorg en Welzijn en dat de aangifte gevalideerd wordt. 
Na maximaal een uur controleren wij of de aangifte is verwerkt door het pensioenfonds Zorg en Welzijn.
  1. Wanneer de aangifte wordt afgekeurd, ontvang je hierover een melding, wij gaan hierop in deze helpfile.
  2. Wanneer de aangifte is goedgekeurd, ontvang je een factuur over de betreffende maand voor de pensioenafdrachten. 

    • Related Articles

    • Waarom is de aangifte afgekeurd door zorg en welzijn?

      De aangifte naar Zorg en Welzijn kan om verschillende redenen worden afgekeurd. De belangrijkste redenen zijn: Een zelfde personeelsnummer is meerdere keren gebruikt. Twee medewerkers hebben hetzelfde sofinummer. Je vind de oorzaak terug op het ...
    • Wat is een personeelsnummer en hoe pas ik deze aan?

      Binnen Humanwave krijgen medewerkers standaard een personeelsnummer. Dit nummer wordt getoond op overzichten en dient als extra identificatie van de medewerker. Het personeelsnummer wordt alleen gebruikt bij aangiften naar derde instanties. Die ...
    • Wat is het nummer inkomensverhouding (IKV) en wanneer moet ik deze aanpassen?

      Het nummer inkomensverhouding (vaak ook genoemd als dienstbetrekking nummer of afgekort IKV) wordt in de aangifte doorgegeven naar de Belastingdienst en UWV. De combinatie van nummer inkomensverhouding, burgerservicenummer en werkgever (het ...
    • Waar kan ik de bijzonder tarief percentages controleren?

      Ga via Start naar Rapporten. In het blok Salaris vind je het rapport 'Bijzonder tarieven'.  Je kunt het rapport per jaar genereren. De volgende kolommen worden hierin getoond.  Belastbaar loon: Het jaarloon op basis waarvan het bijzonder tarief is ...
    • Hoe maak ik een loonaangifte aan?

      In deze helpfile wordt uitgelegd hoe je een loonaangifte aanmaakt. Naast het aanmaken van de loonaangifte is het belangrijk dat deze ook verstuurd wordt. Je dient de loonaangifte zelf te versturen wanneer je geen gebruik maakt van de Full Service van ...