Als jouw organisatie werkt met Afdelingen en Managers (leidinggevenden, teamleads of een andere benaming), kan Humanwave de managers helpen bij het beheren en uitvoeren van HR-taken zoals het verlof goedkeuren, ziekmeldingen beheren, declaraties en biedt het de managers inzicht in de planning en rapportages van hun Afdeling.
We leggen deze nieuwe MSS-entiteit ‘Afdeling’ graag aan je uit.
Wat betekent deze functionaliteit voor een Manager?
Met de introductie van de 'Afdeling'-entiteit kunnen Managers nu zelfstandig rapporten genereren op afdelingsniveau, medewerkers aan hun Afdeling toevoegen, en rollen en rechten beheren. Hierdoor wordt het beheer van een afdeling of team niet alleen eenvoudiger, maar ook sneller en effectiever.
Daarnaast biedt deze functionaliteit de mogelijkheid om specifieke rollen en rechten toe te kennen binnen een afdeling. Dit stelt je in staat om nauwkeurig te bepalen welke teamleden bepaalde acties mogen uitvoeren of inzicht hebben in specifieke gegevens.
Waar vind ik de nieuwe afdelingspagina?
Je vindt de afdelingspagina door in het linkermenu op het tabblad 'Organisatie' te klikken. Vervolgens selecteer je de naam van de Afdeling die je wilt beheren.
Hoe stel ik een nieuwe Afdeling in?
Voor bestaande afdelingen binnen jouw organisatie is de afdelingspagina al automatisch aangemaakt. Wanneer je een nieuwe Afdeling toevoegt via de algemene instellingen, wordt er automatisch een bijbehorende afdelingspagina aangemaakt. In
deze helpfile lees je hoe je een Afdeling kunt aanmaken.
Hoe voeg ik een medewerker toe aan een Afdeling?
Om een medewerker aan een Afdeling toe te voegen, ga je naar het profiel van de medewerker en klik je op het potloodje bij 'Status' onder het kopje 'Over'. Hier kun je de gewenste Afdeling selecteren. Na het opslaan verschijnt de medewerker op de afdelingspagina van de betreffende Afdeling.
Wat kun je doen op de afdelingspagina?
Op de afdelingspagina heb je de volgende tabbladen inzichtelijk:
Dashboard: Het dashboard geeft je een dagoverzicht van de afdeling. Je krijgt hier bijvoorbeeld inzicht in wie er ziek of met verlof is en wie er jarig zijn.
Medewerkers: Dit tabblad geeft een overzicht van alle medewerkers van de afdeling.
Nog te doen: Hier kun je alle verzoeken goedkeuren of afwijzen, ziekmeldingen beheren bij ‘Ziek deze maand’ of declaraties beoordelen bij ‘declaraties’.
Foto's: Voeg hier de leukste foto's van jouw afdeling toe. Deze kun je vervolgens ook instellen als profielfoto van de afdeling
Planning: Je kunt de planning van de afdeling inzien op week- en maandniveau. Ook kun je verzoeken indienen of beoordelen en plannen toevoegen/wijzigen in dit overzicht.
Rapporten: In dit overzicht kun je verschillende rapporten vinden die je informatie bieden over de afdeling.
Het rollen en rechten model op afdelingsniveau
Het is nu ook mogelijk om rollen en rechten toe te kennen op afdelingsniveau. Zo kun je binnen een afdeling bepalen welke medewerkers bepaalde acties mogen uitvoeren of informatie mogen inzien. Hoe je een rol toekent, lees je in deze helpfile.