Wanneer je binnen de organisatie geen gebruikt meer maakt, of juist wel weer gebruik gaat maken van bepaalde verlof en/of verzuim componenten, is het mogelijk om deze in of uit te schakelen. Het uitzetten van componenten betekent dat deze niet aangevraagd kunnen worden door de medewerker, of manager.
Hoe je de componenten aan of uit kunt zetten, wordt hieronder beschreven.
Let op: Er zijn wel een aantal opties waar je wettelijk aan verbonden bent. Denk bijvoorbeeld aan zwangerschapsverlof, calamiteitenverlof, en bijzonder verlof. De medewerker heeft recht op deze typen verlof in bepaalde scenarios.
Stap 1
Ga via Start naar de Algemene Instellingen van de organisatie.
Stap 2
Navigeer naar het tabblad 'Verlof en verzuim'.
Stap 3
Klik op het potloodje achter het component waar je wel of geen gebruik meer van wilt maken. Bijvoorbeeld; Plus-min uren worden niet meer gebruikt.
Stap 4
Vink 'Actief' aan om het component actief te maken
Vink 'Actief' uit wanneer je het component niet meer wilt gebruiken.
Klik daarna op bewaar.
In dit geval kan de medewerker zelf, geen plus- of min uren meer aanvragen.